Světla SCORPIUS v přístavu pomáhají čelit časové tísni
Další spokojený uživatel světel NORDIC LIGHTS z Finska pracuje na nakládání a vykládání plavidel v přístavu Jakobstad již déle než 20 let. V přístavu provozuje celou řadu zařízení od nákladních automobilů, kolových nakladačů až po jeřáby apod. Nyní provozuje lžicový bagr typu Hitachi 100 HC, který byl po speciální rekonstrukci, spočívající v prodloužení ramene (výložníku) a přidání koncového uchopovacího zařízení, upraven pro funkci zakládacího jeřábu k ukládání a odebírání kusového lodního nákladu. Jeřáb je v současné době vybaven osmi pracovními světly typu NORDIC SCORPIUS LED N4402. Dvě z nich jsou namontována na výložníku, čtyři pod kabinou a dvě na bocích kabiny.
"Dříve byla na stroji osazena xenonová světla jiného výrobce. Zpočátku byly jejich vlastnosti vyhovující, ale postupem času se zhoršovaly. Rozdíl mezi původními světly a pracovními světly NORDIC LIGHTS® je až udivující, nová světla jsou mnohem jasnější, člověk si při práci připadá jako na denním světle", říká majitel společnosti.
Pro pracovní světla NORDIC LIGHTS® se rozhodli proto, že již více než pět roků mají použita v jiné aplikaci xenonová světla NORDIC LIGHTS®, s jejichž provozem jsou velmi spokojeni. Přístav je velmi tmavé pracovní prostředí s temnou mořskou vodou, pohlcující za noci značnou část světla. Kabiny přístavních jeřábů jsou umístěny ve velké výšce, takže osvětlení musí dosáhnout poměrně daleko a pokrýt přitom velkou plochu. Snímky na pravé straně pořízené z kabiny znázorňují rozdíl mezi osvětlením původními xenonovými světly a novými LED pracovními světly NORDIC LIGHTS® (vlevo osvětlení xenonovými světly, vpravo osvětlení LED světly).
"Pracujeme často v dlouhých směnách a ve tmě. Podmínky takové práce vyžadují naprosté neustálé soustředění a nepřipouští možnost žádné chyby při nakládání lodě. Proto je tak důležité zřetelně vidět, co děláte. Dobré osvětlení má velký význam přinejmenším také pro zajištění bezpečnosti nás všech", vysvětluje.
Poté, co loď připluje do přístavu, musí následovat její rychlé vyložení a naložení, protože stání lodi v přístavu je spojeno s vysokými náklady. V případě selhání pracovních světel s malou trvanlivostí je nutné pro pokračování prací na vykládce/nakládce provést jejich výměnu, což má za následek vznik velmi vysokých celkových nákladů včetně časových ztrát. Zkušenost, kterou má náš zákazník z provozu standardních světel, namontovaných na různých zařízeních, vede k doporučení provést inovaci stávajícího standardního osvětlení bez zbytečného prodlení.
"V současné době chceme zajistit nová vysoce kvalitní pracovní světla také pro naše nákladní vozidla", dodává spokojený uživatel LED svítidel.